لمینت دندان بدون تراش

لمینت دندان بدون تراش

امروزه یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌هایی که می‌توان لبخند خود را جذاب‌تر از قبل کرد استفاده از لمینت دندان بدون تراش می‌باشد. لمینت‌های دندان بدون تراش در حقیقت نوعی ونیرهای فوق‌العاده نازک می‌باشند، این لمینت‌ها دارای ضخامت کمتر از ۰.۳ میلی متر هستند. همان طور که می‌توان از نام این روش درک کرد، بدون هیچ گونه پروپ مینای دندان لمینت بر روی دندان‌های جلویی قرار خواهد گرفت. لمینت دندان بدون تراش با توجه به مهارت دندانپزشک در طی یک فرایند غیر تهاجمی بر روی دندان‌های جلویی نصب خواهد شد و بر روی مینای دندان پیوند خواهد خورد.

۰۱:۰۳
truncate dir-rtl

لمینت دندان بدون تراش

همان طور که ذکر شد این روش به عنوان یکی از بهترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی به شمار می‌رود. این امر نیز به دلایل مختلفی می‌باشد، در این روش متقاضی می‌تواند حتی فاصله ایجاد شده در بین دندان‌های خود را نیز از بین ببرد. در بسیاری از افراد دیده شده است که فاصله بین دندان‌های آن‌ها بیش از حد نرمال می‌باشد، در نتیجه دندانپزشک زیبایی برای برطرف کردن این عیب و افزایش زیبایی ظاهری دندان‌های بیمار به سراغ لمینت دندان بدون تراش خواهند رفت. این روش زیبایی به صورت دائم و موقت کاربردهای بسیار زیادی دارد.

لمینت‌های بدون تراش چیست؟

بهتر است برای معرفی لمینت دندان بدون تراش به این صورت شروع کنیم که این روش زیبایی درمانی هیچ گونه عارضه‌های جانبی دائمی را به دنبال نخواهد داشت. این روش برای بیمارانی که توانایی انتخاب روکش کامپوزیت را ندارند و قصد ندارند دندان‌های خود را بتراشند، بهترین و مناسب‌ترین روش به شمار می‌رود. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که می‌توان برای این روش درمانی زیبایی بیان کرد، این است که روکش می‌تواند توسط دندانپزشک برداشته شود و دوباره نصب شود. نصب لمینت دندان بدون تراش بدون هیچ بی حسی موضعی صورت خواهد گرفت. این در حالی است که با توجه به بررسی‌های لازمه توسط دندانپزشک ممکن است برای برخی از بیماران بی حسی موضعی استفاده شود.

لمینت دندان بدون تراش

لمینت سرامیکی بدون تراش دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان بدون تراش برای نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان برای رفع برخی از مشکلات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش ترک خوردگی دندان و دیگر مشکلات را به راحتی از بین خواهد برد و ظاهری زیباتر از قبل به شما هدیه می‌دهد. افرادی که برای این روش درمانی زیبایی کاندیدهای مناسبی به شمار می‌روند عبارت‌اند از:

  • افرادی که دندان‌های لب ‌پر یا ترک خورده دارند.
  • افرادی که دندان‌های لک شده و رنگ و رو رفته دارند.
  • افرادی که شکاف یا فاصله بین دندان‌های زیادی دارند.
  • افرادی که دارای دندان‌های کمی نامرتب هستند.
  • افرادی که دندان‌های شلوغ و در هم رفته دارند.
  • افرادی که دندان‌های پوسیده و کوچکی دارند از دیگر کاندیدای مناسب این روش درمانی زیبایی به شمار می‌روند.
لمینت دندان بدون تراش
لمینت سرامیکی دندان

روش انجام لمینت‌های بدون تراش

در ابتدای کار پزشک برای شما عکس دیجیتالی از دندان‌ها را تجویز خواهد کرد. بدون شک می‌دانیم که هیچ روکش آماده‌ای مناسب برای لبخند شما نخواهد بود، با این عکس برداری اطلاعات مهم و حیاتی را به دندانپزشک ارائه داده‌اید. این عکس دیجیتالی اندازه و شکل لازمه روکش نهایی را مشخص خواهد کرد. در بسیاری از موارد، در هنگام مشاوره عکس دندان و یا همان اسکن دیجیتالی گرفته خواهد شد.

لمینت دندان بدون تراش برای هر فرد به صورت شخصی تولید می‌شود و این امر ۱ الی ۲ هفته زمان خواهد برد. بعد از تکمیل فرایند تولید روکش توسط لابراتوار جلسه درمانی برای شما در نظر گرفته می‌شود. قرار دادن لمینت دندان بدون تراش بسیار کار ساده‌ای خواهد بود. در ابتدای کار روکش از نظر اندازه‌ای مورد بررسی قرار داده می‌شود. بعد از آن دندانپزشک موظف است که روکش را به صورت جداگانه بر روی سطح دندان‌ها شما بچسباند. بعد از اتمام کار شما می‌توانید لبخند کالا جذابی داشته باشید.

مزایای استفاده از لمینت بدون تراش

برخی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که باعث شده است استفاده از این روش روزبه‌روز افزایش داشته باشد عبارت‌اند از:

  • ورق نازک (ضخامت ۰.۳ میلی متر یا کمتر)
  • کمتر حجیم هستند.
  • فوق‌العاده محکم هستند.
  • اتصال آن به مینای دندان آسان است.
  • نیازی به سوراخ کاری روی دندان شما نیست.
  • در بیشتر موارد نیازی به بی ‌حسی نیست.
  • زمان قرار ملاقات با دندانپزشک کوتاه‌تر است.
سفید کردن دندان با لمینت
لمینت دندان

لمینت‌های بدون تراش چقدر دوام دارند؟

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید طول عمر لمینت طولانی کنید، این است که ویزیت‌های دندانپزشکی خود را به صورت منظم داشته باشید، علاوه بر این موضوع بهداشت دهان و دندان را به صورت روزانه و با دقت انجام دهید. در حالت عادی این روش درمانی زیبایی به خودی خود حدود ۵ الی ۷ سال دوام خواهد داشت. بدون شک به این فکر می‌کنید که روکش‌هایی که به روش سنتی و یا ساییدن مینای دندان بر روی دندان قرار داده می‌شوند عمر طولانی‌تری دارند؛ این امر کاملاً درست است؛ اما در لمینت دندان بدون تراش شما شاهد دندان‌های زیباتر و در عین حال نازک‌تر خواهید بود.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *