بهترین دندانپزشک اطفال

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

در حال حاضر خدمات مرتبط به حوزه دندانپزشکی اطفال، پیشرفت و تغییرات چشمگیری داشته است. علاوه بر این، به علت اهمیت زیاد سلامت دندان ها در کودکان، بهترین دندانپزشک اطفال، تنوع زیادی را در خدمات خود برای مراجعان انجام می دهد. خدمات کلینیک دکتر هومن عشقی شامل انواع روش ‌های ترمیمی، کمک به رشد درست و اصولی دندان های دائمی، پیشگیری از گسترش پوسیدگی دندان، درمان ریشه و بسیاری دیگر می باشد.

دندانپزشک اطفال

چه خدماتی توسط بهترین دندانپزشک اطفال ارائه می شود؟

در قسمت زیر به برخی از خدماتی که دندانپزشک کودکان در کلینیک و مطب خود، برای مراجعین انجام می دهند، اشاره می کنیم:

  • فلوراید تراپی برای دندان های شیری
  • باندینگ جهت دندان های آسیب دیده
  • درمان انواع بیماری لثه در کودکان
  • خدمات دندانپزشکی به وسیله بیهوشی کودکان
  • فیشورسیلانت تراپی
  • روکش دندان شیری
  • عصب کشی دندان شیری
  • دستگاه فضا نگهدارنده
  • انجام معاینات برای تشخیص نوع درمان کودک
  • ارائه راهنمایی و مشاوره لازم به والدین برای رعایت نکات ارائه شده
  • توصیه های مورد نیاز برای مراقبت های بعد از درمان
  • دندان قروچه در کودکان
  • اقدام به رفع ناهنجاری دندان ها 

اهمیت مراجعه به بهترین دندانپزشک اطفال

همان طور که یک ساختمان مستحکم نیازمند به پایه ای محکم است، مراقبت از دندان نیز باید از همان کودکی آغاز و جدی گرفته شود. کودکانی که والدینشان آن ها را از سنین پایین به دندانپزشکی می برند، سلامت کلی دهان و دندان بهتری در بزرگسالی خواهند داشت. مراجعه به دندانپزشک از سن کودکی، طیف وسیعی از مشکلات دندانی کودک را برطرف می کند. اهمیت مراجعه به بهترین دندانپزشک اطفال در کودکی به دلایل زیر است:

  1. ایجاد عادات غذایی بهتر

دندانپزشک اطفال به والدین این آگاهی را می دهد که مصرف چه نوع مواد غذایی باعث پوسیدگی در دندان کودک آن ها می شود تا از آن اجتناب کنند. 

  1. جلوگیری از پوسیدگی دندان

دندان های شیری کودک به مراقبت نیاز داشته و مستعد پوسیدگی هستند. گاهی والدین گمان می کنند به علت موقت بودن دندان شیری، مراقبت از آن اهمیتی ندارد. در صورتی که دندان های شیری در رشد صحیح دندان دائمی و در گفتار کودک موثر هستند. 

  1. بهبود تلفظ

کودکانی که دندان های سالمی دارند، می توانند به طور واضح  صحبت کرده و غذا را کامل بجوند. حدود ۴۰ درصد از کودکان پیش از رفتن به مهد کودک، دچار پوسیدگی دندان می شوند.

  1. گسترش عادات صحیح و مناسب

در کلینیک دکتر هومن عشقی دندانپزشک اطفال در معاینات دوره‌ ای خود به کودک آموزش می دهد که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان خود چگونه باید از مسواک و نخ دندان استفاده کند. این عادات خوب باید از سنین کودکی شکل بگیرند.

  1. حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان

انجام معاینات دوره ‌ای به صورت مداوم، به کودکان در رفع بیماری های دهان و دردهای دندان کمک می کند و همچنین مشکلات احتمالی را که در آینده ممکن است ظاهر شوند، تشخیص می دهد.

  1. پیشگیری از افتادن زود هنگام دندان‌ ها

حفره‌ های دندانی، از پوسیدگی های دندانی رایج در کودکان هستند که با انجام معاینات دوره ای و خدمات دندانپزشکی می توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد. تشخیص حفره در دندان های کودک از آن جهت مهم است که بروز آن، باعث افتادن زودهنگام دندان شیری می شود.  

دندانپزشکی اطفال

ویژگی های بهترین دندانپزشک کودکان

بهترین دندانپزشک اطفال از ویژگی های زیر برخوردار است: 

  • استقبال خوب

از ویژگی های دندانپزشک کودک خوب، داشتن یک شخصیت جذاب و گرم است تا ترس کودک پس از مواجه شدن با او از بین برود. 

  • مثبت بودن

دندانپزشک متعهد و خوب، با ایجاد نگرش مثبت در کودکان برای مسواک زدن و مراقبت از دندان هایشان، به حفظ سلامت دهان آن ها کمک می کند.

  • صبور و با حوصله

به علت ناآرام بودن اطفال در زیر دست دندانپزشک، لازم است که پزشک علاوه بر تجربه و مهارت، صبر و حوصله زیادی نیز داشته باشد و از ترس و اضطراب کودکان بکاهد.

  • شوخ طبع بودن

داشتن روحیه شوخ طبعی امری ضروری برای پزشکان اطفال است. دندانپزشک اطفال خوب می تواند به کودکان نحوه مسواک زدن صحیح را با چهره ای خندان بیاموزد.

  • خلاقیت

برخی از دندانپزشکان خبره در زمینه اطفال، همواره روش خلاقانه و جدیدی جهت آرام کردن کودک دارند. آنان با توجه به احساسات کودکان، به دنبال ایجاد یک تجربه شیرین و لذت بخش برای آن ها هستند.

  • شفافیت در درمان

یک دندانپزشک اطفال خوب با دقت به نگرانی های والدین و کودک، گوش داده و سپس به صورت کامل درباره روش درمان، هزینه و مراقبت های آینده صحبت کرده و به سوالات والدین پاسخ می دهد.

  • تخصص

دندانپزشک متخصص اطفال در مقایسه با دندانپزشک عمومی، یک دوره بیشتر گذرانده تا درباره مواردی مانند پوسیدگی دندان، رشد و درمان کودک و … اطلاعات گسترده تری بدست آورد.  

01:29
truncate dir-rtl

دندانپزشکی کودکان

چگونه بهترین دندانپزشک اطفال را انتخاب کنیم؟

با وجود دندانپزشکان زیادی که در حوزه کودکان در سطح شهر تهران مشغول به کار هستند، انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال، امری دشوار می باشد. یکی از مواردی که می تواند به ما در انتخاب دندانپزشک کمک کند، رضایت مراجعان قبلی است که از خدمات این پزشک استفاده کرده اند. با رضایت این مشتریان، شما نیز می توانید با اطمینان کامل درمان فرزند خود را به آن دندانپزشک بسپارید. همچنین از راه های دیگر شناخت می توان به مطالعه رزومه کاری آن پزشک اشاره کرد که می تواند در تصمیم گیری صحیح شما موثر باشد.

مشورت با والدین: از دیگر والدین در محله یا از دوستان و خانواده‌تان نظرات و توصیه‌هایی را درخصوص دندانپزشکان اطفال کسب کنید که تجربه خوبی با آنها داشته‌اند.

جستجوی آنلاین: می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و نظرات و امتیازات مراجعه‌کنندگان به دندانپزشکان کودکان مختلف را بررسی کنید. وبسایت‌هایی مانند Google Maps معمولاً نظرات و امتیازات برای دندانپزشکان را ارائه می‌دهند.

ملاقات با دندانپزشکان مختلف: پیشنهاد می‌شود با چند دندانپزشک مختلف ملاقات کنید تا از تجربه، روش‌های درمانی، و رفتار آنها با کودکان خود آگاهی پیدا کنید. این ملاقات ها به شما کمک می‌کنند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

توجه به موقعیت جغرافیایی: دندانپزشک باید در محلی قرار داشته باشد که برای شما آسان دسترسی داشته باشید تا نوبت‌ها و جلسات را از دست ندهید.

دندانپزشکی کودکان

مراجعه به دندانپزشکی کودکان معتبر در تهران

 اگر شما به دنبال بهترین دندانپزشک اطفال برای کودک خود در شهر تهران هستید، به طور یقین با موارد مختلفی روبرو شده اید که این گزینش را برایتان دشوار کرده است. از نمونه بهترین دندانپزشک در شهر تهران می توان به دکتر هومن عشقی اشاره نمود. دکتر هومن عشقی یکی از بهترین متخصصین زیبایی، جراح دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست است که دارای مدرک فلوشیپ لیزر دندانپزشکی، دندانپزشک اختصاصی خانه هنرمندان و همچنین عضو انجمن دندانپزشکان زیبایی آمریکا می باشد.

 این دکتر که یکی از بهترین دندانپزشک کودکان به حساب می آید، با شناخت روحیه حساس کودکان، با صبر و حوصله و رفتاری کاملا صمیمانه با کودکان به معاینه و درمان دندان آن ها می پردازد. علاوه بر آن، به والدین نیز آگاهی های لازم را در راستای مراقبت از دندان های کودک شان می دهد. آدرس و تلفن های تماس این دندانپزشک معتبر و شناخته شده در ادامه آمده است:

آدرس مطب: الهیه. تقاطع نلسون ماندلا و مریم غربی، ساختمان نماد الهیه، طبقه اول، واحد ۱۰۸، تلفن های تماس:  ۶- ۲۲۰۰۵۰۲۵

نتیجه گیری

مراجعه به دندانپزشک کودکان  از یک سال پس از تولد باید هر ۶ ماه یک بار انجام شود. پوسیدگی های دندان در کودکان، با معاینه مداوم و تشخیص زودهنگام بیماری های دهان و دندان، در مراحل اول شناسایی شده و از بین می رود. همچنین پیشگیری از پیشرفت بیماری های دهان و دندان سبب جلوگیری از درمان های پیچیده و هزینه های زیاد در آینده می شود. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *