ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو یک میله پیچ تیتانیوم است که در استخوان فک شما قرار می‌گیرد. پس از قرار دادن، در فرآیندی به نام ادغام استخوانی با استخوان دهان شما ترکیب می‌شود. پس از تکمیل فرآیند فیوژن که حدوداً ۴ ماه طول می‌کشد، یک تاج دندان در بالای پیچ قرار می‌گیرد تا به جایگزینی دندان از دست رفته شما کمک کند. پس از قرار دادن پیچ، دندانپزشک شما ممکن است یک دستگاه موقت که قابل جابجایی خواهد بود بسازد و تا زمانی که فرآیند بهبود کامل شود، شکاف میان دندان را بپوشاند. وقتی دندانی که از دست رفته در جلوی دهان باشد، افراد احساس ترس و خودآگاهی شدیدی را تجربه خواهند کرد. با این حال، دندان از دست رفته دیگر نگران کننده نیست، به خصوص با پیشرفت های دندانپزشکی مدرن. شما می توانید دندان جلوی از دست رفته خود را جایگزین کنید و لبخند خود را از این طریق بازگردانید. کسانی که یک یا چند دندان جلویی را از دست داده اند می‌توانند ایمپلنت دندان جلو انجام دهند. در گذشته، تنها گزینه موجود برای جایگزینی دندان از دست رفته، بریج یا پروتز بود که هر دوی آن‌ها اغلب ناخوشایند بوده و دوام همیشگی ندارند.

ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟

در بیشتر موارد، کاشت دندان جلویی هیچ عارضه‌ای ندارد و یک روش معمول است، مگر اینکه بافت استخوانی کافی در دهان بیمار وجود نداشته باشد. در این صورت جراح دندان پیوند استخوان را انجام می‌دهد. اگر لثه آنقدر نازک باشد که خود ایمپلنت قابل مشاهده باشد، پیوند بافت نرم برای ضخیم تر شدن آن انجام می‌شود. اگرچه ممکن است فرآیند کاشت دندان پیچیده به نظر برسد، اما اینطور نیست.

جراح دندانپزشک شما این فرآیند را به مراحل کوچک و قابل کنترل تقسیم می‌کند و همه مسائل را در طول فرآیند کاشت توضیح می‌دهد. ایمپلنت دندان جلویی در نهایت کیفیت زندگی بسیار بهتری را فراهم می‌کند. قبل از جراحی ، دندانپزشک شما یک عکس اشعه ایکس یا سی تی اسکن برای ارزیابی تراکم استخوان و برنامه ریزی برای محل ایمپلنت می‌گیرد. هزینه‌ها، خطرات جراحی و زمان بهبودی قبل از اخذ رضایت مشخص می‌شود. اگر دندان شما نیاز به کشیدن دارد، اغلب باید از چند ماه قبل برنامه ریزی شود تا استخوان ترمیم گردد. دندانپزشک شما یک فلپ کوچک را در لثه شما برش می‌دهد و ایمپلنت را در استخوان فک شما سوراخ می‌کند. پیچ و اباتمنت متصل می‌شود، لثه‌ها برای بهبودی بخیه می‌شوند. در طول این مدت تاج یا پروتز موقت به شما داده می‌شود تا پروتز دائمی برای نصب آماده شود. این روند حدود شش ماه طول می‌کشد.

ایمپلنت دندان جلو

مراحل ایمپلنت دندان جلو

برای آن دسته از بیماران که کاندیدای ایده آلی برای ایمپلنت دندان جلو هستند، این درمان در چندین مرحله انجام می‌شود. مرحله اول درمان شامل قرار دادن پایه با جراحی است که در واقع به کمک پیچ‌های تیتانیومی ریز در دهان قرار می‌گیرند. پس از کاشت ، بیماران باید منتظر بمانند تا لثه‌ها بهبود یافته و ایمپلنت‌ها با فک ترکیب شوند. این روند می‌تواند بین چهار تا شش ماه طول بکشد. بسیاری از بیماران نگران هستند که در طول درمان بدون دندان بمانند. با این حال، ما ترمیم‌های موقت دندان را قرار می‌دهیم تا بیماران بتوانند در حالی که منتظر تکمیل درمان هستند، از لبخندی جذاب لذت ببرند. هنگامی که لثه و فک بهبود یافت، مرحله بعدی درمان ، قرار دادن اباتمنت‌های فلزی است. اباتمنت‌ها پایه‌های کوچکی هستند که به بالای ایمپلنت متصل می‌شوند. آن‌ها از خط لثه بیرون زده و امکان قرار دادن ترمیم‌های دندان را فراهم می‌کنند. در نهایت پس از بهبود لثه‌ها در اطراف اباتمنت‌ها، می‌توانیم ترمیم‌های دائمی دندان را قرار دهیم. متناسب با نیاز هر بیمار، روکش دندان، بریج دندان یا پروتز به اباتمنت‌ها چسبانده می‌شود. ترمیم‌های دندانی بر اساس اندازه، شکل و رنگ سفارشی می‌شوند، بنابراین به طور یکپارچه با دندان‌های مجاور ترکیب می‌گردد.

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می‌کشد؟

کل فرآیند ایمپلنت دندان جلو از ابتدا تا پایان ممکن است چندین ماه طول بکشد. بخش بزرگی از این زمان برای بهبود داخل دهان و رشد استخوان در فک بسیار مهم است. بسته به شرایط خاص شما و نوع روش انجام شده، گاهی اوقات می توان برخی از مراحل را با هم ترکیب کرد. پس از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک، بافت های لثه باید در اطراف آن ترمیم شوند. در نهایت از روکش دندانی با ظاهر طبیعی برای ترمیم دندان استفاده می شود. اگر بیش از یک دندان از دست داده اید، یک بریج با ایمپلنت ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

ایمپلنت دندان جلویی

مزایای ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند یکی از بزرگترین مزایای آن این است که قدرت جویدن را به طور کامل باز می‌گرداند. اکثر بیماران نمی‌توانند تفاوت بین دندان طبیعی خود و دندان کاشت را تشخیص دهند. آن‌ها می‌توانند به طور کاملاً عادی با آن غذا بخورند و همچنین می‌توانند به طور معمول مسواک بزنند و نخ دندان بکشند. ایمپلنت‌ ها می‌توانند تا آخر عمر دوام بیاورند در حالی که یک پل دندانی ممکن است تنها حدود ۱۰ سال یا بیشتر دوام بیاورد. این ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام می‌شود. ایمپلنت ها از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند در جایی که دندان وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به دلیل عدم تحریک خراب می‌شود. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی قرار نگیرد، آن ناحیه استخوان ۲۵ درصد حجم خود را از دست می‌دهد و از دست دادن استخوان در طول سال‌ها ادامه می‌یابد. پروتزهای مصنوعی حتی می‌توانند از دست دادن استخوان را تسریع کنند. از آن‌جایی که ایمپلنت جایگزین ریشه و همچنین دندان می‌شود و جویدن به حالت عادی باز می‌گردد، تحریک لازم برای رشد طبیعی استخوان را فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *