ارتودنسی پیشگیری

ارتودنسی پیشگیری :

ارتودنسی امروزه در درمان بهم ریختگی ها دندان بسیار موفق عمل کرده است ، زمانی که دندان ها به شکل کج و یا نامرتب هستند و یا به شکل نامرتبی قرار گرفته اند می توان با ارتودنسی به اصلاح بهم ریختگی ها دندان پرداخته شود ، ارتودنسی پیشگیری را دندانپزشک زیبایی در سنین پایین توصیه می کند که والدین برای برخی از کودکان انجام دهند .

دندانپزشک زیبایی برای برخی از کودکان که دچار بهم ریختگی اندکی دندان هستند توصیه می کند که ارتودنسی پیشگیری را انجام دهند تا از درمان های تهاجمی که در سنین بالا باید انجام دهند ، پیشگیری نمود .

یکی از نکاتی که در ارتودنسی پیشگیری باید به آن دقت نمود این است که در کودکانی که ارتودنسی پیشگیری انجام می شود باید مراقبت های پس از ارتودنسی به خوبی آموزش داده شود تا نتیجه ارتودنسی به خوبی ظاهر شود .

چه اشخاصی کاندید مناسب ارتودنسی پیشگیری هستند ؟

• کودکانی که مکیدن انگشت شست را پس از سن ۵ سالگی انجام داده اد
  • اشخاصی که تنفس را از راه دهان انجام می دهند
  • اشخاصی که اختلال گفتاری دارند
  • اشخاصی که در سن ۷ یا ۸ سالگی بهم فشردگی دندان دارند
  • اشخاصی که به شکل طبیعی دندان هایشان روی هم قرار نمی گیرند .

ارتودنسی پیشگیری

نکات ارتودنسی پیشگیری :

با ارتودنسی پیشگیری می توان دندان های دائمی را به مکان واقعی شان هدایت نمود ، در برخی از مواقع بر اثر عواملی نظیر سانحه و… دندان های شیری از زمان موعد سریع تر می افتد در نتیجه باید از فضا نگهدارنده برای درمان استفاده نمود .

اگر ارتودنسی و مراقبت های پس از ارتودنسی به درستی انجام شود می توان درمان ارتودنسی را کوتاه تر کرد و سریع تر به نتیجه دلخواهی که می خواهید برسید .

فواید ارتودنسی :

• ایجاد لبخند زیبا
  • بهبود بخشیدن به عملکرد بهتر دندان
  • اصلاح بهم ریختگی دندان ها
  • پیشگیری از پوسیدگی دندان ها

و…

دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی به روش های مختلف ارتودنسی را انجام می دهند .