دکتر هومن عشقی / جراحی دهان، دندان و لثه / کاندیدهای مناسب ارتودنسی

کاندیدهای مناسب ارتودنسی

ارتودنسی، از دندان های شما محافظت می کند، میزان مقاومت دندان و عملکرد آن ها را افزایش می دهد و باعث می شود دندان ها در یک ردیف قرار بگیرند، همین امر باعث زیبا شدن لبخند شما نیز خواهد شد. ارتودنسی با تغییر شکل و فرم چانه، گردن و لب به جوان سازی ظاهر صورت نیز کمک می کند، به خصوص اگر با جراحی فک و صورت همراه باشد. علاوه بر این ها، هم ترازی دندان ها، بهداشت دهان و دندان را نیز تضمین می کند.

کاندیدهای مناسب ارتودنسی

چه کسانی کاندیدای مناسب ارتودنسی هستند؟

اگر دندان پزشک تشخیص بدهد که شما به ارتودنسی نیاز دارید، حتما باید به یک ارتودنتیست مراجعه کنید تا دندان های شما از تمامی جهات بررسی شود. در اولین جلسه، ارتودنتیست با ارزیابی وضعیت دندان های شما، چندین روش را برای درمان فردی شما استفاده می کند. از جمله:

• بررسی و معاینه دهان و صورت
  • عکس های داخل عضلانی و صورت
  • اشعه ایکس پانورامیک و سفالومتریک
  • قالب گیری از دندان ها و نیش

علاوه بر این، ارتودنتسیت به اقدامات زیر نیز می پردازد:

• بررسی سوابق دندان های شما
  • ارزیابی بالینی دندان ها
  • عکس برداری از سر و دهان
  • قالب گیری صحیح از دندان ها

نتایج این معاینات و ارزیابی ها، به منظور انجام شدن هر چه بهتر روند درمانی خواهد بود.

در جلسه دوم، طرح درمان مجدد بررسی می شود تعداد ماه های مورد نیاز برای مراحل فعال درمان تخمین زده می شود. (فاز درمان استاندارد حدود ۲ سال طول می کشد) پس از درمان، ممکن است استفاده از نگه دارنده ها برای مدتی نیاز باشد.

کاندیدای ارتودنسی خواهان محافظت از دندان هایشان هستند.

اگر دندان های آسیب دیده عملکرد خوبی دارند به این معنا نیست که در سلامت کامل به سر می برند، بلکه در نهایت و در آینده ای نه چندان دور، مشکل ساز خواهند شد. پوسیدگی، شکستگی و یا سایر مشکلات جدی در دندان هایی که هم تراز نیستند، بیشتر مشاهده می شود.

کاندیدای ارتودنسی اغلب، مشکلات زیر را دارند:

• شکاف میان دندان ها

این شکاف اغلب به دلیل رشد غیر طبیعی استخوان چانه اتفاق می افتد، نظم و آراستگی سایر دندان ها را بر هم می زند و شما بیشتر در معرض بیماری های لثه خواهید بود.

• جلو آمدگی فک پایین

این وضعیت به دلایل ژنتیکی، عادات بد بهداشت دهانی و رشد بیش از حد استخوان فک اتفاق می افتد.

• جلو بودن دندان های پایینی

این حالت به علت عدم رشد فک بالا، رشد زیاد فک پایین، و یا هر دو مورد رخ می دهد.

• عدم تماس دندان های بالا و پایین

چنین وضعیتی می تواند منجر به بروز مشکلاتی در جویدن و یا اختلال در گفتار شود.

• هم تراز نبودن دندان های بالا و پایین

دکتر هومن عشقی خدمات زیر را انجام می دهند :

شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارها به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مراجعه نمایید .

منتظر نظرات شما هستیم.