لمینت دندان عصب کشی شده

لمینت دندان عصب کشی شده

این روزها داشتن ظاهری زیبا برای هر شخصی امری مهم به حساب می آید. دندان یکی از اعضای مهم بدن به حساب می آید که تاثیر بسیار زیادی را بر روی زیبایی چهره افراد ایفا می کند. برای زیبا کردن دندان ها روش های زیادی وجود دارد. در میان روش های موجود یک روش به نام لمینت وجود دارد. بسیاری از افرادی که دندان های خود را به دلایل مختلفی عصب کشی کرده اند، ممکن است این سوال برایشان به وجود آید که آیا می توان دندان عصب کشی شده را لمینت کرد. اگر در دسته این افراد هستید پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم در مورد لمینت دندان عصب کشی شده توضیحاتی را ارائه دهیم.

آیا می دانید لمینت دندان عصب کشی شده به چه صورت انجام می شود؟

لمینت دندان عصب کشی شده یکی از مطمئن ترین روش ها برای جایگزین کردن روکش دندان است. در گذشته برای زیبا سازی ظاهر دندان ها از روکش استفاده می شد. به مرور زمان و پیشرفت امکانات و تجهیزات دندان پزشکی قضیه اما کمی متفاوت شد. این روزها برای عصب کشی کردن دندان های جلویی از لمینت استفاده می شود.

لمینت دندان عصب کشی شده

همان طور که می دانید، دندان های جلویی نقش بسیار زیادی را در زیبایی و خرد کردن غذا ایفا می کنند. در صورتی که این دندان ها آسیب ببینند و نیاز به عصب کشی داشته باشند، در روند زندگی روزمره فرد مشکلات بسیار زیادی را به وجود می آوردند. اگر دندان ها پوسیده باشند و یا حتی شکسته شده باشند، باید فرد متقاضی دو جلسه را برای رفع مشکل خود در مطب دندان پزشک بگذراند.

در جلسه اول دندان پزشک دندان ها را عصب کشی می کند. در جلسه دوم برای زیبا کردن ظاهر دندان ها نیاز است تا دندان پزشک از دندان ها قالب گیری کند. در صورتی که فرد بیش تر از یک دندانش را عصب کشی کرده باشد، دندان پزشک برای زیبا کردن ظاهر دندان ها به جای استفاده از روکش از لمینت استفاده می کند.

مشکل سیاه و سفید شدن مرواریدهای دهان

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد بعد از عصب کشی کردن دندان ها خود با آن روبرو می شوند، موضوع دو رنگ شدن دندان ها می باشد. دندان پزشک با استفاده از روکش دندان می تواند تا حد بسیاری زیادی این مشکل را برطرف کند. با این وجود اما بسیاری از افراد در این خصوص گلایه دارند. در این جا نیز می توان ایرادات دندان عصب کشی کرده را به وسیله لمینت پنهان کرد.

یکی از مهم ترین مزیت هایی که استفاده از لمینت نسبت به روکش دارد در این است که به خوبی می تواند عیوب تاج دندان ها را مخفی کند.

مزایای لمینت دندان عصب کشی شده

شاید برای برخی از افراد این سوال به وجود آید که چرا با وجود روکش دندان، باید به سراغ روش های پر هزینه مانند لمینت رفت. در پاسخ باید بگوییم عمر لمینت دندان بسیار بیش تر از روکش است. همین موضوع سبب می شود تا افراد بعد از عصب کشی دندان های خود به سراغ استفاده از لمینت بروند.

دومین مزیتی که لمینت دندان عصب کشی شده دارد، در این است که ظاهر تمامی دندان ها یکسان می شود و هیچ گونه تناقضی بین آن ها وجود ندارد. در صورتی که فرد از روکش دندان استفاده کند، ممکن است دندان هایش حالت یک نواختی نداشته باشند. همین موضوع تاثیر بسیار منفی را می تواند بر روی ظاهر فرد بگذارد.

سومین مزیتی که لمینت نسبت به روکش دندان دارد در این است که می توان به صورت همزمان تمامی دندان ها لمینت کرد. در صورتی که امکان انجام این کار به وسیله روکش دندان وجود ندارد.  

لمینت دندان های عصب کشی شده

آیا دندان لمینت شده را می توان عصب کشی کرد؟

در برخی مواقع نادر بسیاری از افراد بعد از قرار دادن لمینت بر روی دندان های خود ممکن است احساس درد کنند. دو دلیل برای این موضوع وجود دارد. در حالت اول ممکن است دندان به صورت درست عصب کشی نشده باشد و یا دچار پوسیدگی شده باشد. برای رفع این مشکل دندان پزشک مجبور به برداشتن لمینت ها و حل این مشکل می باشد. در صورتی که مینای دندان پوسیده باشد و قسمت پشتی دندان نیز سیاه شده باشد، باز هم دندان پزشک مجبور به برداشتن لمینت ها می باشد.

علت دوم را می توان عفونت ریشه های دندان دانست. بسیاری از افراد به بهداشت دهان و دندان های خود توجه ای ندارند. همین موضوع باعث می شود تا به مرور زمان ریشه دندان دچار عفونت شود.

نگرانی اصلی که برای بسیاری از افراد وجود دارد، این موضوع است که در صورت وجود این مشکل تنها راه حل برداشتن لمینت ها می باشد؟ در پاسخ باید بگوییم در صورتی که تاج دندان دچار پوسیدگی و شکستگی نشده باشد، پر کردن و عصب کشی کردن از قسمت پشتی دندان ها انجام می شود.

قیمت لمینت دندان عصب کشی شده

این روزها به دلیل شرایط اقتصادی بد حاکم بر جامعه بسیاری از افراد به دنبال دانستن تعرفه لمینت دندان عصب کشی شده هستند. در خصوص تعرفه این نوع لمینت نمی توان یک نظر قطعی داد. عوامل بسیاری زیادی هستند که می توانند بر روی قیمت تاثیر بگذارند. در این میان اما برخی از عوامل هستند که می توانند تاثیر بسیار زیادی را بر روی قیمت بگذارند. دستمزد دندان پزشکی که این کار را برای شما انجام می دهد، از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت است. تعداد دندان هایی که قرار است لمینت بر روی آن ها قرار بگیرد، از عامل های مهم به حساب می آید.

سوالات متداول

در این قسمت قصد داریم به یک سری از سوالات متداول که ممکن است برای شما در این خصوص به وجود آید، پاسخ دهیم.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *