چه افرادی نیاز به کاشت ایمپلنت دارند؟

افرادی که دندان خود را به علت های مختلف از دست داده اند می توانند با استفاده از ایمپلنت دندان های جایگزین داشته باشند.
این علت ها می تواند مادرزادی باشد که از ابتدا دندان وجود نداشته و یا به علت شکستگی، پوسیدگی و بیماری لثه دندانها از بین رفته باشند. مواردی وجود دارد که دندان با انجام روش های پروتزی قابل ترمیم می باشد و نیازی به ایمپلنت نمی باشد.

چه میزان زمان برای کاشت ایمپلنت وجود دارد؟

پس از کشیدن دندان تا حداکثر ۳ ماه می توان ایمپلنت انجام داد. هر چه زمان از کشیدن دندان یا از دست دادن آن بگذرد ایمپلنت پیچیده تر می شود و این بدان علت است که استخوان بعد از گذشت زمانی تحلیل می رود و در نهایت به جایی می رسد که نیاز به پیوند استخوان پیدا می شود که در این صورت فرد دو عمل جراحی را باید انجام دهد. چنانچه قسمت از  ریشه دندان از دست رفته باقی مانده باشد در صورتی که دچار عفونت نشده باشد، میتوان آن ضایعه را کشید و سپس ایمپلنت را انجام داد.
محدودیت و عدم محدودیت افراد برای کاشت ایمپلنت فک

چه افرادی نیاز به کاشت ایمپلنت دارند؟
برای همه افراد که مشکل خاصی ندارند می توان ایمپلنت انجام داد جز در موارد زیر:

چه اشخاصی نمی توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند ؟

• -سکته مغزی یا قلبی جدید
  • جراحی کاشت دریچه قلب
  • سیستم ایمنی سرکوب شده
  • افراد معتاد
  • بیماران روانی
  • تزریق بسفسفوناک در سیاهرگ
  • درمان سرطان فعال
  • رادیوتراپی فک
  • مصرف سیگار زیاد
  • محدودیت سنی در کاشت ایمپلنت وجود دارد؟

شروع کاشت ایمپلنت بعد از اتمام سن رشد می باشد که در دختران بالای ۱۶ سال و برای پسران بالای ۱۸ سال می باشد. در افراد مسن اگر دارای مشکل یا بیماری خاصی نباشند (با نظر و تشخیص پزشک) انجام ایمپلنت مانعی ندارد.

کاشت ایمپلنت نیاز به بیهوشی و بستری دارد؟

کاشت ایمپلنت فقط در صورتی که جراحی پیوند استخوان انجام شود نیاز به بستری دارد. اما به صورت معمول نیاز به بستری و بیهوشی ندارد و تنها با بی حسی موضعی انجام می شود و از این جهت نباید نگران دردناکی جراحی بود.

طول عمر درمان ایمپلنت چقدر است؟

بقای ایمپلنت به چندین عوامل بستگی دارد: از جمله دکتر متخصص، نحوه مراقبت و نگهداری خود شخص از دندان کاشت، ویزیت سالیانه دندان کاشت توسط پزشک متخصص، استفاده از دارو و مواد نگهدارنده ای که برچسب معتبری داشته باشد .

امکان پس زدن ایمپلنت وجود دارد؟

پس از کاشت ایمپلنت در واقع پس زدن و حساسیت وجود ندارد. موارد بسیار کمی وجود دارد که به دلیل ضعف استخوان ایمپلنت به فک جوش نخورد که در اینگونه مواقع ایمپلنت دیگری انجام می شود.

اشتراك گذاری نوشته

14 + یک =