سوالات متداول ارتودنسی

سوالات-متداول-ارتودنسی

سوالات متداول ارتودنسی

چگونه می توان فهمید که نیاز به درمان ارتودنسی داریم؟

اغلب افراداز طریق پزشک خود به این نیاز پی می برند. البته با نشانه های پایین هم خود فرد می تواند متوجه این موضوع شود:

• بیرون زدگی دندان ها
  • درد مفاصل گیجگاهی فک
  • مشکل در عمل جویدن
  • وجود فاصله در بین دندان ها
  • روی هم قرار گرفتن دندان ها
  • فضای خالی بین دندان ها در هنگامی که فک بسته است.

سوالات-متداول-ارتودنسی

آیا در هنگام دندان های شیری هم می توان ارتودنسی انجام داد؟

گاها مشکلات فک و دندان به قدری شدید هستند که فرد نیاز به درمان در دوره دندان شیری را خواهد داشت. اما اگر بیمار آمادگی لازم را نداشته باشد این اقدام به تعویق خواهد افتاد.

سن مناسب ارتودنسی برای کودکان چه سنی می باشد؟

اغلب پزشکان بهترین سن برای مراجعه را ۷ سال می دانند. اما اگر پزشک و یا اطرافیان متوجه مشکلی شدند باید زودتر مراجعه شود. گاها می توان با درمان زود هنگام ارتودنسی درکودکی از درمان اساسی آن در بزرگسالی جلوگیری کرد. چرا که این عمل روند بهبود را هم آسان تر و سریع تر می کند.

سیم کشی دندان ها ایجاد درد می کنند؟

برای کاهشدرد دندان ها و ناراحتی ها از کش ها و براکت ها استفاده خواهد شد البته در روزهای اولیه نصب آنها بیمار تا چند روز درد خواهد داشت.چرا که تنظیم دندان ها با کمی درد همراه می باشد.میزان این درد بسته به افراد مختلف متفاوت است. اگر درد به صورتی بود که کاهش نمی یافت و غیر قابل تحمل بود به پزشک خوداطلاع دهید.مصرف ایبوپروفن و آسپرین در یک ساعت قبل از مراجعه به مطب نیز موثر است.

برای کاهش درد بریس ها در روزهای اول، می توان از آب نمک گرم استفاده کرد.

هنگامی که بریس ها در دهان قرار دارند، می توان آدامس جوید؟

این کار توصیه نمی شود چرا که آدامس به بریس ها خواهد چسبید و ایجاد  دردسر می کند. همچنین قندهای موجود در آدامس ها به دندان ها آسیب می رسانند. برای جویدن آدامس های بی قند و فاقد چسبندگی نیز باید حتما با پزشک مشورت های لازم انجام شود.

ارتودنسی برای بزرگسالان چگونه است؟

۲۵ تا ۲۰ % افرادی که برای ارتودنسی مراجعه می کنند بزرگسال اند.چرا که ارتودنسی از جمله روش های درمانی است که در تمام سنین موفقیت آمیز می باشد و می تواند لبخندی زیبا را به فرد هدیه دهد.

دوره های مراجعه به پزشک و تعداد جلسات به چه صورت است؟

تعداد جلسات بسته به نیاز هر بیمار تعیین می شود. اما اغلب فاصله هر دو جلسه بین ۵ تا ۱۰ هفته خواهد بود.در مواردی که به تعداد جلسات بیشتر، یا جلساتی با فاصله زمانی کمتر نیاز باشد، دکتر با بیمار هماهنگ خواهد کرد.

اشتراك گذاری نوشته

یک × دو =