آیا ایمپلنت دندان درد دارد

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

زمانی که شما به دندانپزشک مراجعه می کنید  و برای هر تعداد از دندان های شما ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود شما باید خود را برای یک فرآیند چند مرحله ایی آماده کنید . مراحل ایمپلنت دندان باید به درستی و با دقت انجام بگیرد تا ماندگاری آن و همچنین کارآیی آن به بهترین نحو ممکن باشد.

احساس درد در هر یک از مراحل ایمپلنت دندان

• مرحله اول

پایه دندان در داخل  لثه کاشته می شود که در طول انجام این مرحله دندان به طور کامل بی حس می باشد و شما هیچ احساس دردی نخواهید داشت گذاشتن هر پایه ایمپلنت دندان به اندازه یک ربع زمان بر است و حتی دردسر های آن از کشیدن دندان هم کمتر است شاید درد بعد از رفع بی حسی آغاز شود که با مسکن قابل حل است. که البته بسته به تعداد دندان های مورد نظر مقدار درد نیز کمتر و بیشتر خواهد بود که بعد از این مرحله باید از غذاهای نرم استفاده کنید تا به پایه تیتانیومی آسیبی نرسد.

• مرحله دوم

این مراحله باید به فاصله سه تا شش ماه از کاشت پایه ها انجام شود که روی آنها یک قطعه فلزی گذاشته می شود به این صورتت که از لثه عبور کرده و به استخوان می رسد تمامی این مرحله هم با بی حسی موضعی انجام می گیرد  و بیمار تنها ممکن است بعد از جراحی احساس درد کمی داشته باشد.

• مرحله سوم

مهم ترین و اصلی ترین مرحله در طور درمان با ایمپلنت دندان مرحله سوم است که به گذاشتن روکش های دندان و به مراجعه عادی شما به دندانپزشک شباهت دارد و قالب گیری از دندان انجام شده و روکش امتحان می شود.در آخر عاج دندان بر روی پایه کلی قرار گرفته و ایمپلنت دندان به پایان می رسد که بیمار باز هم متوجه درد چندانی نمی شود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد

نکته آخر

به طور خلاصه باید گفت ایمپلنت دندان یک روش درمانی ساده  و جز کم دردترین جراحی های دهانی محسوب می شود  و در صورتی که استخوان و لثه دارای  سلامت کافی باشند بلافاصله بعد از کشیدن دندان قابل انجام است و در غیر این صورت ممکن است دندانپزشک زیبایی جراحی ایمپلنت دندان را به چند ماه بعد موکول کند.

بعد از قرار گرفتن ایمپلنت دندان و استفاده از آنها برای جویدن غذا نیروی وارد شده به استخوان های فک وارد شده  و هیچ دردی در قیمت دندان و لثه ایجاد نخواهد داشت.

اشتراك گذاری نوشته