آبسه دندان

آبسه و عفونت دندانی در پی عفونت باکتریایی ایجاد می شود. این عفونت می تواند در مناطق مختلف دندان به دلایل مختلفی رخ دهد. شایع ترین عفونت و آبسه دندان، در دندان هایی رخ می دهد که حفره ای در آن رخ داده و درمان نشده باشد.

آبسه دندان، بسته به شدت آن درمانهای مختلفی دارد. ممکن است عفونت دندان شما به کمک دارو که توسط دندانپزشک زیبایی شما تجویز شده درمان شود و یا نیاز به عصب کشی و در موارد شدید تر نیاز به کشیدن دندان باشد.

درمان نکردن آبسه و عفونت دندان می تواند منجر به بروز عوارض جدی و حتی تهدیدی برای سلامتی قلب شما باشد.

علائم ونشانه های آبسه دندان عبارتند از:

• دندان درد شدید و مکرر، این درد می تواند به گردن و گوش شما برسد.
  • حساسیت دندان به دمای گرم و سرد
  • حساسیت دندان هنگام جویدن و یا گاز زدن خوراکی
  • تورم در صورت و گونه
  • تورم غدد لنفاوی نزدیک به فک، صورت و گردن

چه زمانی باید به دندانپزشک زیبایی مراجعه کرد

اگر یک یا چند مورد از علائم فوق را داشتید بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید.

آبسه دندان

علل آبسه دندان

آبسه دندان زمانی رخ می دهد که باکتری ها به قسمت پالپ دندان برسند. قسمت داخلی دندان ها شامل رگ های خونی، اعصاب و بافت های همبند است. باکتری از طریق یک حفره کوچک در دندان یا یک تراشیدگی وارد دندان می شود و از طریق ریشه دندان، گسترش می یاید. عفونت باکتریایی می تواند التهاب و تورم را در نوک ریشه دندان ایجاد کند.

عوامل زیر خطر ابتلا به آبسه دندان را افزایش می دهد:

• ضعف بهداشت دهان و دندان: مراقبت های دائمی و مرتب از دندان ها و لثه ها از قبیل مسواک زدن دندان ها دو بار در روز و استفاده از نخ دندان می تواند خطر پوسیدگی دندان و بیماری های لثه و آبسه دندان را تا حد چشمگیری کاهش دهد.
  • مواد غذایی قند دار: خوردن و نوشیدن خواراکی های قند دار و غنی از شکر همچون شیرینی ها و نوشابه ها می تواند سبب ایجاد حفره های دندان شده و در نهایت باعث بروز آبسه دندان شود.

عوارض جانبی

اگر مشکل دندان و آبسه دندان درمان نشود، ممکن است که عفونت به سایر نقاط بدن شما مانند فک، سر و گردن گسترش یابد. این عفونت با گسترش به کل بدن شما، می تواند یک عامل تهدید کننده برای زندگی شما محسوب شود

برخی ار خدمات دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی:

لمینیت دندان

ایمپیلنت دندا